Slovník pojmů je užitečným nástrojem komunikace se zákazníky. Ať už prodáváte ve svém internetovém obchodě jakékoli zboží, jistě má váš obor pár výrazů či termínů, kterým vaši potenciální kupující úplně nerozumí.
Nenuťte je hledat neznámé pojmy na Wikipedii a nabídněte jim odpovědí přímo na vašem e-shopu. Kromě služby návštěvníkům webu uděláte něco navíc pro své SEO.
Vytvořit si slovník pojmů dává smysl pro všechny internetové obchody, které operují s méně známými či odbornými výrazy. Ať už prodáváte autodoplňky, nábytek či golfové příslušenství, můžete kromě nabídky zboží příchozí na váš web i vzdělávat. Všechno v popisech kategorií či produktů zřejmě neobsáhnete, a tak mohou vysvětlivky zákazníkovi pomoct v tom, zda a co nakoupí. A příjemný je i přínos pro dohledatelnost e-shopu ve vyhledávačích.
Tvorba takového slovníčku svépomocí může být poměrně náročná. V tomto případě netvoříte něco, na co už potom nesáhnete. Slovník pojmů by měl být průběžně aktualizován a doplňován. Pokud máte internetový obchod od Shoptetu, pak vám ve vašem snažení může pomoci doplněk Slovník pojmů.
Co doplněk umí?
Slovo nebo fráze, na které vytvoříte vysvětlivku, se na e-shopu bude automaticky zvýrazňovat jako odkaz. Když na něj zákazník najede kurzorem myši, ukáže se mu text ze slovníčku. Nemusí tedy ani na nic klikat, aby se dozvěděl více.
Pokud není odpověď kompletní a návštěvník není s odpovědí spokojen, pak může prokliknout i do detailu slovníkové fráze, který je plně administrovatelný.
V rámci tvorby každé vysvětlivky v administraci existuje sekce Související fráze. Pokud má daný pojem více označení či synonyma, můžete si tato doprovodná slova doplnit do příslušných kolonek. Konkrétní pojem i jeho variace se tak budou prostřednictvím odkazů zvýrazňovat například v popiscích produktů či blogových článcích.
Proč je slovník dobrý pro SEO?
Z pohledu optimalizace pro vyhledávače jde o automatizované interní prolinkování. Díky slovníčku propojíte stránky na vašem e-shopu mezi sebou a návštěvníky tak můžete vést webem tak, jak potřebujete. Důležité jsou i samotné anchor texty (texty odkazu).
V návaznosti na odkazování se na některý pojem ze slovníku je možno i zpětně posílít interním prolinkováním potřebné související kategorie e-shopu.
Ošetření vnitřního odkazování povede k větší relevanci jednotlivých podstránek na konkrétní klíčová slova a lepší dohledatelnosti ve vyhledávačích.
S doplňkem Slovník pojmů nejen posilujete stávající podstránky, ale v neposlední řadě získáváte s novými pojmy i nové vstupní stránky. Tedy další obsah, na který se mohou dostat z vyhledávačů potenciální zájemci o vaše zboží. Proto věnujte textům náležitou péči a využijte copywritingu nejen ke vzdělání návštěvníků, ale i k podpoře prodeje vašich produktů.
Kdo jsem?
Jsem konzultant na volné noze se specializací optimalizace pro vyhledávače (SEO). Praxi se SEO mám již téměř 15 let. Spolupracoval jsem nebo stále spolupracuji se špičkami mezi weby a e-shopy. Ve volném čase jsem (od)dechový muzikant.
S čím se na mě můžete obrátit?
- Dlouhodobé řešení vašeho SEO
- Podpora vašich interních SEO týmů
- Komplexní a technické SEO analýzy
- Školení SEO a základů webové analytiky (GA4)
- Konzultace, mentoring a marketingové poradenství