Co byste měli vědět o službě Google Discover

Google Discover

Google neustále vylepšuje svou sadu produktů s jediným cílem: ještě více zlepšit uživatelský zážitek. Mezi vylepšení, která zavedli, patří Google Discover - způsob, jak mohou uživatelé doslova objevovat personalizovaný obsah, aniž by ho museli vyhledávat.

Co je Google Discover (Objevit)?

Google Discover je funkce, která v roce 2018 nahradila Google Feed a souvisí s personalizovanými zájmy uživatelů a jejich předchozí aktivitou.

Jak se liší Google Discover od vyhledávání Google? Při vyhledávání musí uživatelé zadat dotaz a Google zobrazí výsledky jako odpověď na vaše hledání. V aplikaci Objevování však Google automaticky zobrazuje vysoce personalizovaný kanál, aniž by bylo nutné vyhledávat, a protože algoritmus Googlu je dynamický, tento kanál se automaticky obnovuje podle toho, jak je zveřejňován nový obsah.

Google Discover v GSC

Některé z faktorů, které ovlivňují druh obsahu, který Google zobrazuje ve vašem kanálu Discover, jsou:

  • Vaše historie vyhledávání na Googlu
  • Historie vašeho prohlížeče
  • Vaše poloha, pokud jste povolili toto povolení
  • Vaše aktivita v některých nainstalovaných aplikacích, v závislosti na vašem nastavení

Je služba Google Discover důležitá pro SEO?

Ačkoli společnost Google výslovně neřekla, že Google Discover je faktorem SEO, má své přednosti, které mohou pomoci zlepšit vaši strategii SEO.

1. Pomáhá při zvyšování organické návštěvnosti webu

Jedním z nich je, že služba Google Discover může sloužit jako dobrý zdroj organické návštěvnosti. Když uživatelé otevřou aplikaci Google a uvidí váš obsah v kanálu Discover, je vysoce pravděpodobné, že by mohli kliknout na odkaz. Získání větší návštěvnosti prostřednictvím služby Google Discover tak může být poměrně cenné, protože organické prokliky jsou důležitým faktorem při zvyšování hodnocení webové stránky v rámci SEO.

Kanál Google Discover může být pro návštěvnost značně nepředvídatelný - tato návštěvnost je považována za méně spolehlivou ve srovnání s vyhledáváním Google. Je tedy rozumnější používat službu Google Discover jako doplněk strategie obsahového marketingu a SEO, než z ní dělat hlavní prioritu.


Reálný příklad od mého klienta:

Podíl návštěv z aplikací Google je již pevně na straně Google Discover.

přehled výkonu Google Objevit a SERPu

Toto je graf prokliků u stejného webu za posledních 16 měsíců. Spolupráce s konzultacemi počala ale ještě dříve, kdy se zobrazení a prokliky z Google Discover objevovaly pouze sporadicky. To co bylo nastartováno, tak stále neupadá.

google discover

2. Pomáhá vám získat větší přehled

Google Search Console (GSC) také přidal nástroj pro vytváření zpráv s názvem "Objevit - Discover", který vám umožní zobrazit více údajů o výkonu služby Google Discover. Jeho prostřednictvím můžete zjistit:

  • Jak často se váš obsah zobrazuje v aplikaci Discover a jaká je celková návštěvnost, kterou jste z ní získali
  • Jaké typy obsahu mají v aplikaci Discover dobrý výkon
  • Jak je výkonnost vašeho obsahu v aplikaci Discover srovnatelná s jeho výkonností ve vyhledávání Google

Tato data vám pomohou určit, jaký obsah má nejlepší výkonnost a jak můžete zlepšit obsah s nedostatečným výkonem. Poskytnou vám také lepší přehled o tom, jaké typy obsahu vaše publikum zajímají.

V době psaní tohoto článku je zavádění této funkce postupné, ale obvykle ji můžete vidět na kartě "Výkon" v GSC.

přehled GSC

Můžete svůj obsah optimalizovat pro službu Google Discover?

Podle společnosti Google je veškerý indexovaný obsah automaticky způsobilý k zobrazení v aplikaci Discover, pokud splňuje zásady obsahu aplikace Discover’. Google bere v úvahu také obsah, který prokazuje zkušenost, odbornost, autoritu a důvěryhodnost (E-E-A-T).

Dále zdůraznili, že ke zvýšení šancí na zařazení do služby Google Discover nejsou potřeba žádné speciální značky ani strukturovaná data. Zároveň však zdůraznili, že "způsobilost k zobrazení v nástroji Discover není zárukou zobrazení".

Přesto existují kroky, které můžete udělat, abyste zvýšili své šance na zařazení do služby Google Discover:

1. Zajistěte, aby byl váš obsah optimalizován pro E-E-A-T

Jak již bylo zmíněno, algoritmus E-E-A-T má velký vliv na rozhodnutí společnosti Google o zařazení vašeho obsahu do služby Discover. Google má podrobný dokument o tom, jak hodnotí kvalitu obsahu, včetně podrobností o tom, jak je obsah považován za obsah s vysokou úrovní zkušenosti, odbornosti, autority a důvěryhodnosti (E-E-A-T).

Zjednodušeně to znamená, že vytváříte obsah, který je kvalitní, důkladně prozkoumaný a relevantní. Je důležité, abyste u svého obsahu uváděli důvěryhodné zdroje a/nebo zahrnovali nejnovější statistiky/údaje z výzkumu a odkazovali na původní zdroj.

Dbejte také na to, aby názvy a titulky stránek přesně a výstižně popisovaly, čeho se obsah týká. Google neupřednostňuje a dokonce penalizuje obsah s clickbaitovými názvy nebo ty, které používají jakoukoli taktiku, která manipuluje čtenáře, aby stránku otevřeli (např. senzace, úlitba morbiditě nebo pobouření apod.).

2. Zařaďte do obsahu přesvědčivé obrázky a videa

Zařazení kvalitních obrázků a videí do obsahu je dobrý způsob, jak získat více prostoru na obrazovce a zvýšit zapojení. Ve skutečnosti služba Google Discover výslovně doporučuje používat velké obrázky, protože podle pozorování zvyšují CTR až o 79 %.

Několik věcí, které je třeba udělat:

  • Použijte metaznačku max-image-preview:large, která signalizuje algoritmu Google, aby váš obrázek zobrazil v náhledu kanálu ve velkém formátu.
  • Ujistěte se, že váš obrázek má profesionální kvalitu a je široký alespoň 1200 px.
  • Vyhněte se použití loga vaší značky nebo webu jako hlavního obrázku.

3. Zajistěte použitelnost a kompatibilitu pro mobilní zařízení

Jelikož je funkce Discover zaměřená na mobilní zařízení, má smysl upřednostnit mobilní kompatibilitu. Je však důležité si uvědomit, že být mobilně přívětivý nebo mobilně kompatibilní neznamená pouze zmenšit web tak, aby se vešel do jakéhokoli mobilního zařízení.

Klíčová je zde použitelnost: musí být responzivní, estetická, čitelná pro čtení a správně navržená, aby odkazy byly snadno klikatelné. U obsahu věnujte pozornost zejména formátování:

  • Používejte správné značky nadpisů pro nadpisy, podnadpisy a podobně
  • Zkracujte obsah do kratších odstavců (2 až 3 věty na odstavec)
  • Používejte odrážky nebo číslované seznamy
  • Vložte obrázky nebo bílé místo pro vizuální přestávky

Některé nástroje, které můžete použít k otestování použitelnosti a kompatibility svých webových stránek pro mobilní zařízení, jsou test Google Mobile-Friendly Test a zpráva o použitelnosti pro mobilní zařízení v konzole pro vyhledávání.

Měli byste optimalizovat pro Google Discover?

Přestože Google Discover má potenciál ovlivnit všechna online odvětví, v některých se prosadila více než v jiných.

Studie zjistila, že 46 % URL adres Google Discover z posuzovaného vzorku tvořily zpravodajské weby, 44 % e-shopy, 7 % pocházelo ze zábavních webů a 2 % z cestovatelských webů.


Přitom stránky z následujících odvětví tvoří pouze 1-2 % adres URL, které se objevují v Google Discover:

  • Zdraví
  • Vzdělávání
  • Finance
  • Cestování
  • B2B
  • Automobilový průmysl

Pokud se váš web nachází v jedné z výše uvedených oblastí, většina návštěvnosti bude stále pocházet z vyhledávače Google. Mějte však na paměti, že 1 % stále představuje miliony kliknutí ročně.

Optimalizace pro Google Discover je tedy důležitá bez ohledu na obor.

Optimalizujte své Google Discover se specialistou

Objevování Google je jen jednou z mnoha cest v digitálním marketingu, kde můžete oslovit a zapojit cílové publikum. Pokud potřebujete pomoci s marketingem obsahu, optimalizací pro vyhledávače nebo digitálním marketingem obecně, nabízím všechny nástroje a dlouholeté odborné znalosti, které zajistí výsledky z Discover pro vaši značku a web.

Pokud chcete připravit řešení svému webu na míru, pak mě kontaktujte.


Kdo jsem?

Jsem konzultant na volné noze se specializací optimalizace pro vyhledávače (SEO). Praxi se SEO mám již téměř 15 let. Spolupracoval jsem nebo stále spolupracuji se špičkami mezi weby a e-shopy. Ve volném čase jsem (od)dechový muzikant.

S čím se na mě můžete obrátit?

  • Dlouhodobé řešení vašeho SEO
  • Podpora vašich interních SEO týmů
  • Komplexní a technické SEO analýzy
  • Školení SEO a základů webové analytiky (GA4)
  • Konzultace, mentoring a marketingové poradenství

Doplnění ke článku:

https://developers.google.com/search/docs/appearance/google-discover