iPneu.cz: organická návštěvnost navýšena o 90 %


Pro e-shopy specializující se na prodej pneumatik a disků je nejdůležitější sezónní prodej. Zimní sezóna začíná pravidelně v září. Letní sezóna startuje v jarních měsících. Po roce a půl spolupráce s internetovým obchodem www.ipneu.cz se podařilo navýšit návštěvnost z organického (tedy neplaceného) vyhledávání o více než 90 %.

O internetovém obchodu iPneu.cz

ipneu.czInternetový obchod www.ipneu.cz je online prodejní kanál pneumatik, hliníkových a plechových disků. Provozovatelem je společnost Contitrade services s.r.o, prodejní firma světového koncernu Barum Continental v ČR.

Za dobu existence se stal e-shop v České republice významným internetovým prodejcem. Těží zejména z široké nabídky produktů. Většina zboží je skladem a tedy plně uspokojuje přání českých zákazníků na rychlost dodání.

Cíle klienta:

  1. Zvýšení počtu návštěvníků, kteří vstupují na web z neplaceného vyhledávání (Seznam, Google).
  2. Zvýšení poměru organické neplacené návštěvnosti k ostatním online kanálům návštěvnosti (přímé, odkazy, PPC).
  3. Zlepšení uživatelské použitelnosti webu a zvednutí konverzních schopností e-shopu.

Vývoj spolupráce v SEO

Na počátku spolupráce v červnu 2012 byla komplexní SEO analýza, která ukázala slabá místa pro efektivní optimalizaci. Byly vytýčeny priority s ohledem na technickou i obsahovou stránku.

Auditem byl vytvořen seznam technických úprav pro SEO, které bylo nutné z pohledu developera e-shopu řešit. Všechny tyto základní úkony byly provedeny již na počátku SEO správy. Postupně byly zapracovány další dílčí úpravy a rozšíření (parametrizace názvů zboží a kategorií, kanonizace atd.). Důležitou činností bylo navržení a realizace úprav, které by pomohly navýšení rychlosti načítání e-shopu a zejména zvýšení stability aplikace při propojení s externími sklady.

Získání pozic ve vyhledávačích nabyla jediná cesta jak zvyšovat návštěvnost. Bylo současně pracováno na zvýšení míry prokliku (CTR) výsledků, které vyhledávače nabízí. Významný vliv měly technické úpravy na webu, které umožnily v Seznamu zobrazení osnov, které uživatele přímo přivedou na požadovaný rozměr pneu.

Rovněž byl e-shop optimalizován nejen z hlediska obsahu, ale rovněž z pohledu použitelnosti (UX). Tomu pomáhalo i pravidelné využití A/B testování a heatmap s prokliky.

Z pohledu prodejů je nejzajímavějším obdobím zimní sezóna. Tedy čas, kdy motoristé nakupují zimní pneumatiky. Se zákonnou povinností mít na voze zimní obutí poptávka narostla. Vrcholem byl podzim roku 2011.

SEO správa počala až v roce následujícím. Podle nástroje Google Trends mělo poté vyhledávání obecných frází meziročně klesající tendenci. To korensponduje s předpokládaným vývojem.

trendy vyhledávání

Výsledky optimalizace

Pro vyhodnocení spolupráce ve správě SEO tedy vybírám období září 2012 - březen 2013 a srovnávám se zářím 2013 - březnem 2014.

Již počátek SEO správy pomohl nastartovat růst organické návštěvnosti z vyhledávačů. Při klesajících trendech v hledání pneumatik se podařilo zvýšit ve sledovaných obdobích meziročně organickou návštěvnost o 90 %. Relevantnost těchto návštěv napovídají další uvedené metriky.

Organická návštěvnost

Zvýšil se rovněž poměr neplacené (organické) návštěvnosti z vyhledávačů k ostatním médiím (kanálům). Procentuelně se i při nominálním růstu ostatní návštěvnosti navýšil o 13 %.

Meziroční návštěvnost z neplaceného vyhledávání e-shopu iPneu.cz vzrostla za dobu spolupráce o 90 %. Současně se výrazně zvýšil podíl této organické návštěvnosti k té celkové.