Po roce a půl spolupráce s firmou Euroline Bohemia s.r.o. v oblasti SEO se zvedla návštěvnost webu z organického vyhledávání o 48 %. Tím se organické přístupy staly hlavním zdrojem návštěvnosti webu a dopokryly klesající trend v zájmu o výstavbu typových rodinných domů.
O společnosti Euroline Bohemia s.r.o.
Společnost EUROLINE BOHEMIA s.r.o. vznikla v roce 1998 a postupně se vypracovala mezi největší dodavatele typových projektů rodinných domů v ČR. V současné době provozuje web Euroline.cz a má více jak 35 regionálních prodejců s plošným pokrytím celé České republiky.
V nabídce má Euroline projektová řešení standardních rodinných domů, ale i ve variantách pasivních, nízkoenergetických či inteligentních. Každý projekt je připraven pro okamžité nahlášení stavby a také k následné realizaci.
Prodej projektů je zaměřen na potenciální zákazníky, kteří nechtějí stavět dle individuálního projektu. Nebo si chtějí vybrat z již vizualizovaných staveb.
Cíle klienta
- Hlavním cílem spolupráce v oblasti SEO bylo zvýšit množství relevantních návštěvníků, kteří přichází z organického (neplaceného) vyhledávání.
- Dalším cílem je posílit tento zdroj návštěvnosti v poměru k jiným zdrojům (PPC, odkazy ze stránek atd.).
- Aktivní reakce na klesající trendy v zájmu o výstavbu rodinných domů v souvislosti s finanční krizí v ČR.
Vývoj spolupráce v SEO
Dlouhodobé SEO správě předcházela podrobná SEO analýza, který vytýčila hlavní technické a obsahové problémy webu, které bylo třeba prioritně odstranit. Součástí byla také detailní analýza klíčových frází.
Dlouhodobá spolupráce začala v červnu 2012. Byly specifikovány i aplikovány připomínky a návrhy pro technickou část webu z hlediska optimalizace pro vyhledávače (struktura nadpisů, sitemap, řešení metatagů atd.). Návrhy technických úprav byly implementovány i na slovenskou verzi webu.
Poté při současných pravidelných konzultacích je web optimalizován nejen z hlediska textového obsahu, ale částečně rovněž z pohledu použitelnosti (UX) a přístupnosti. Tyto činnosti jsou rovněž doplněny o linkbuilding a optimalizaci odkazového profilu.
Pro zlepšení pohybu návštěvníků po webu proběhlo uživatelské testování s reálnými osobami a heatmapy s prokliky (Crazy Egg).
Výsledky optimalizace
Aktivity vedly i při klesajících trendech v zájmu o výstavbu domů ve srovnání s předchozím obdobím k růstu návštěvnosti z přirozeného vyhledávání o 48%.
Zvýšil se i poměr návštěvnosti z organického vyhledávání vůči jiným (modrá barva). Procentuálně se dostala z 45% až na téměř 58%.
Pro srovnání vývoje relevantnosti organické návštěvnosti (modrá barva) je vhodná například metrika celkového množství zobrazených stránek. Zde se podařilo ještě výrazněji zvýšit procentuální zastoupení z 47% až na téměř 63%.
Spolupráce s Euroline přinesla webu www.euroline.cz zvýšení návštěvnosti z neplaceného vyhledávání o 48%. Dále pomohla lepší uživatelské použitelnosti a přístupnosti webu.